Pia Björstrand är miljöaktivisten som blev advokat och som numera för kampen för klimatet i rättssalarna. För Syre berättar hon om sin syn på aktivism, om varför det behövs en internationell ekocid-lagstiftning och vad som får henne att känna hopp.
Tack för att du läser – så här läser du vidare!
Bli prenumerant
För bara 49 kr får du tillgång till allt i 6 veckor.
- Alla artiklar och nyheter på webben
- Löpande nyhetspublicering varje dag
- Om du fortsätter prenumera har du dessutom pappersmagasin 15 gånger om året






