Prenumerationer för dig som vill förändra världen

Vi vill att alla ska ha råd med Syre, därför har vi ett grönt pris för dig som lever resurssnålt med tunn plånbok. För att klara utgivningen och hålla en hög kvalitet behöver vi dock få mer betalt av dig som har råd och hoppas att du väljer ordinarie pris. Syre kommer ut fem dagar i veckan, måndag-fredag digitalt och fredagar med pappersmagasin.

Hur vill du ha den dagliga tidningen Syre?

Vill du ha Syre Global?


Vill du ha en lokal Syre?


Hur vill du betala?

Vilket pris vill du betala?

*Vi vill att så många som möjligt ska ha råd med Syre. Grönt pris är för er som lever resurssnålt med tunn plånbok. Priset gäller i ett år, sedan justeras det till ordinarie pris. Men rabatten kan förlängas så länge du behöver om du mejlar prenumeration@tidningensyre.se när den är på väg att ta slut.

Personuppgifter









Prenumerationsvillkor

Prenumerationstid

Alla prenumerationer är löpande fram till uppsägning om inte annat framgår vid tecknandet. Vi skickar en ny avi när prenumerationstiden är på väg att gå ut och du väljer då om du vill betala den eller säga upp prenumerationen. Utebliven betalning är inte en giltig uppsägning. Ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen gäller för prenumerationer.

Utgivning

Nyhetsmagasinet Syre kommer ut fem gånger vi veckan. 

Adressändring

Tillfällig eller permanent adressändring är kostnadsfri inom Sverige. När du ändrar adress behöver vi din nya adress två veckor innan adressändringen ska ske. Tillfällig adressändring kan inte ske för kortare period än fyra veckor. Vid adressändring till utlandet, se utlandsprenumeration nedan.

Uppehåll

Om du vill göra uppehåll i prenumerationen vill vi veta det två veckor i förväg för att kunna garantera ett uppehåll vid önskat datum. Ett uppehåll kan vara som kortast fyra veckor och som längst ett år.

Leverans

Syres strävan är att tidningarna ska levereras utan störningar. Men någon absolut garanti kan vi inte ge. Vi ber dig som läsare att kontakta oss om du inte får tidningen, eller om du får den för sent eller till fel adress. Om du anmäler en störning i distributionen ersätter vi dig genom att förlänga prenumerationen med lika många veckor som tidningen har uteblivit. Vi behöver din reklamation inom en vecka från det att störningen inträffat.

Kontakt med Syre

Förändringar i prenumerationen gör du enklast genom att kontakta vår prenumerations- och distributionsavdelning på telefon eller mail. Du behöver ha ditt abonnent- eller kundnummer, vilket du hittar på avin. Telefonnummer: 08-559 24 630. E-post: prenumeration@tidningensyre.se.

Syre följer GDPR

När du beställer en prenumeration lämnar du uppgifter om dig själv som vi sparar i vår databas. Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande persondatalagstiftning. Genom att registrera dina personuppgifter samtycker du till att Mediehuset Grönt, i egenskap av personuppgiftsansvarig, använder uppgifterna för att kunna kontakta dig med information om din prenumeration. Detta gäller även dig som beställer en provprenumeration till dig själv eller någon annan.

Vi kan behöva kontakta dig om det till exempel är problem med distributionen till din adress. Dina personuppgifter används för att fullgöra vårt åtagande gentemot dig som kund. Du har rätt att få information om hur vi behandlar dina personuppgifter. Detta görs genom en skriftlig egenhändigt undertecknad begäran till Mediehuset Grönt.