Nedan finner du svar på våra vanligaste frågor. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst per mejl, brev eller telefon. Kontaktuppgifter finner du längst ner på sidan.

Syre utkommer 7 ggr/v digitalt + papperstidning 1 gång/v (torsdag eller fredag, beroende på hur postutdelningen ser ut där du bor). Papperstidningen gör ett längre uppehåll under sommaren, samt röda dagar och storhelger.

  • Faktura

Vid fakturabetalning fungerar det att betala till bankgiro eller via swish. Ange alltid OCR-nummer som meddelande. Bankgiro: 648-2111  Swish: 123 421 12 56

 

  • Månadsvis betalning med autogiro eller Klarna

Registrera dig för betalning med Klarna HÄR. Första dragningen sker vid registrering och avser prenumeration 1 månad framåt i tiden.

Registrera dig för autogiro HÄR. Dragningen görs i slutet på varje månad och avser betalning för prenumeration 1 månad framåt i tiden. Vid ev. retroaktiv skuld dras detta vid första autogirodragningen.

Syre skickar ut ett flertal olika nyhetsbrev och du kan själv välja vilka som ska skickas till dig, mer info i punkterna nedan.

Nyhetsbrev med senaste nytt finns för morgon, eftermiddag, kväll och helg. Dessutom finns utskick för specifika ämnesområden: fred, djurrätt, frihetsfrågor, migration, basinkomst, politik och miljö. Välj själv vilka nyhetsbrev som ska skickas till just dig:

Anmäl dig till och/eller avsluta ett eller flera av våra nyhetsbrev HÄR

Om du kan logga in på hemsidan och i Syre-appen, men inte kommer åt alla artiklar i inloggat läge beror det på något av följande:

  1. Du har ingen aktiv prenumeration. Din prenumeration har löpt ut eller kanske har du ett gratis-konto på tidningensyre.se och endast tillgång till ett fåtal artiklar per månad.
  2. Ditt konto är inte aktiverat. När du tecknar en prenumeration och skapar ett konto på tidningensyre.se får du ett mejl med en aktiveringslänk. Observera att mejlet kan ha hamnat i din skräppost. Aktiveringslänken är endast giltig i 48 h. Om du har missat att klicka på din aktiveringslänk i tid kan du beställa en ny länk HÄR.

Vårt prenumerationsregister uppdateras inte efter folkbokföringen och du kan tyvärr inte byta din post/mejladress själv på Mina sidor. Vänligen kontakta oss om du ska byta post- eller mejladress.

Våra sms med fakturapåminnelse går ej att svara på. Om du har frågor om en faktura, vänligen mejla oss och skicka gärna med OCR-numret för den faktura din fråga gäller.

Uppsägning är endast giltig via mejl, brev och telefon. Ej sms. Att bortse från en faktura är inte en giltig uppsägning.

Hittade du inte svaret bland våra vanligaste frågor kan du kontakta oss via mejl eller telefon:

Skicka gärna med ditt kundnummer för att underlätta hanteringen av ditt ärende. 

Mejla oss: prenumeration@tidningensyre.se
Ring oss: 08-559 24 630 (öppet måndagar kl 15.00-19.00 och torsdagar kl 15.00-19.00) Obs! Ej öppet röda dagar och storhelger.