Gruvan i Stekenjokk stängde för 37 år sedan. När Blue lake minerals ansökte om bearbetningskoncession ansåg Bergmästaren att den kunde bli olönsam – och sa nej. Men beslutet överklagades och nu ger regeringen gruvan grönt ljus.
Tack för att du läser – så här läser du vidare!
Bli prenumerant
För bara 49 kr får du tillgång till allt i 6 veckor.
- Alla artiklar och nyheter på webben
- Löpande nyhetspublicering varje dag
- Om du fortsätter prenumera har du dessutom pappersmagasin 15 gånger om året






