Kinesiska statliga rälsfordonstillverkaren CRRC har visat upp sitt senaste höghastighetståg.
Tåget ska kunna rusa fram genom landskapet i 600 kilometer i timmen, och bland annat kapa restiden med två timmar ned till 3,5 mellan metropolerna Shanghai och Peking, jämfört med befintligt höghastighetståg.
Det är möjligt via så kallad magnetisk levitation (maglev), som både används för att få tåget att sväva ovanför banan, och för att driva tåget framåt, enligt CNN.
Starka elektromagneter lyfter prototypen några centimeter ovanför rälsen, vilket enligt de ansvariga skapar en tyst, jämn färd i hastigheter som på allvar kan konkurrera med flygtrafiken, rapporterar South China Morning Post.
Om de omfattande testerna går som de ska räknar bolaget med att börja produktionen 2021.
Maglev har under lång tid av en del pekats ut som framtiden inom järnväg. Men tekniken har haft svårt att få något riktigt fäste, och det är främst Kina, Japan och Sydkorea som har tekniken i bruk i dag. Från flygplatsen i Shanghai in till staden kan man i dag färdas i 431 kilometer i timmen.
Japan ligger längst fram när det kommer till de riktigt höga hastigheterna. Landets första riktigt snabba maglev-linje är tänkt att invigas 2027 och ska gå mellan Tokyo och Nagoya. 2015 slogs hastighetsrekord när tåget på en testbana passerade 600 kilometer i timmen.