Fler oberoende byråer väljer att bryta kontrakt med fossilindustrin än stora holdingbolag, visar Clean creatives F-lista. Bilden: Aktivister demonstrerar mot fossilbränslen under FN:s klimatmöte COP29 i Baku, Azerbajdzjan, november 2024. Foto: Joshua A. Bickel/AP/TT
Projektet Clean creatives avslöjar reklambranschens kopplingar till fossilindustrin. Rapporten F-List 2024–2025 listar över tusen kontrakt med olje- och gasföretag världen över.
Tack för att du läser – så här läser du vidare!
Skapa gratiskonto
Du kan fortsätta läsa genom att skapa ett gratiskonto
- Läsa tre artiklar i veckan
- Tillgång till hela vårt arkiv gratis
- Möjlighet att välja bland våra 15 olika nyhetsbrev
Bli prenumerant
För 249 kr i månaden stödjer du vår utgivning och får tillgång till allt.
- Alla artiklar och nyheter på webben
- Löpande nyhetspublicering varje dag
- Pappersmagasin 15 gånger om året