Prenumerera

Logga in

Radar · Inrikes

SJ granskas av Konsumentverket

Efter sommarens många tågstopp och förseningar kommer nu SJ att granskas av Konsumentverket, rapporterar Sveriges radio Ekot

— Det vi tittar på är beredskapen för när det blir större trafikstörningar. Hur tänker man sig att man ska hantera resenärer när många hamnar på fel plats? Hur löser man det med ersättningsbussar? Hur löser man det för personer som har lite svårt att gå längs rälsen om det blir aktuellt och så vidare?, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till Ekot. 

Man kommer också att titta på vilken information som ges till resenärerna och när.

– Det verkar som om det skiljer sig åt beroende på var man kollar, säger Maja Lindstrand.

SJ uppger för Ekot att bolaget välkomnar granskningen och att SJ ”ständigt jobbar för att förbättra mötet med resenärerna”.

Prenumerera gratis på vårt
NYHETSBREV
Prenumerera gratis på vårt
NYHETSBREV